26 Şubat 2010 Cuma

Boyunluk Modeli



Gördüğüm model bir atkı olarak örülmüştü. Ben boyunluk nasıl olur dedim ve denedim


Toplamda 29 ilmek atıyoruz ve ve örgünün arka yüzünden bir sıra düz örgü örüyoruz. Örgümüzde kenarlardaki 6 ilmek buzlu cam olarak , 2 ilmek ara için ve 13 ilmek modelimiz için dizilmiş oluyor.

Ön yüzden ilmeklerimizi şöyle sıralıyoruz. 6 ilmek buzlu cam - 2 ilmek ters- 13 ilmek burgu - 2 ilmek ters - 6 ilmek buzlu cam için.

İkinci sıra: ön yüzden 6-2 ilmek ters- 1 ilmek atıyoruz-3 ilmek düz- 2 ilmeği kesiyoruz(4 ve 5.ilmek) - 8 ilmek düz - 6 -2 ilmek ters örüyoruz.

3. sıra (arka yüzünden) : buzlu cam için 1/1 lastik örgü ( 6 ilmek) - 2 ilmek düz - 7 ilmek ters- 2 ilmek birlikte( 8 ve 9. ilmek) 1 ilmek atılıyor-1 ilmek ters - 2 ilmek düz - 6 ilmek buzlu cam örgüsü için 1/1 lastik

Model örgümüzde arttırma ve eksiltmeler örgünün her iki yüzünde tekrarlanıyor.Ön yüzden 13. ilmeği de kestikten sonra arka yüzünden bir sıra gelen ilmekleri ( model için) aynı örüyoruz. Model dizlimini örgünün ön yüzünden yapıyoruz.

Ben boyunluk olarak ördüğümden modelde 15 motif kullandım.




Resimler ve anlatımla dilerim örmek isteyen arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir. Sorular olursa yine cevaplarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Follow Me on Pinterest
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...